Železnice do Rakouska ne, oprava trati Kostelec Slavonice ano

Přeshraniční propojení tratě se asi neuskuteční

Jindřichohradecký deník - 2.6.2010

Slavonice " Projekt, kterým by měla být propojena železnice z rakouské strany do Slavonic, byl opět posunutý do neurčita.

Vyústilo to z pondělního setkání zástupců Sdružení Neue Thayatalbahn, Bahnfrei a občanů regionu s hlavním projektantem dopravní sítě spolkové země Dolní Rakousko Friedrichem Zibuschkou, o kterém Deník informoval v sobotu. Důvodem jsou příliš vysoké náklady.

„Fridrich Zibuschka účastníky seznámil s návrhem řešení veřejné dopravy, kdy zrušené vlaky v dotčeném území na rakouské straně už od letošního prosince nahradí autobusy. Dalším řešením je rozšíření autobusové dopravy a napojení na Slavonice a Telč, kdy budou jednat s Jihočeským krajem a Vysočinou,“ uvedla Tereza Kuhnová ze Slavonic. Spojení by zřejmě ocenili turisté.

Dalšími plánovanými opatřeními jsou podle jejích slov podpora stavby obchvatu Zwettl, dokončení rekonstrukce dráhy Franze Josefa z Vídně až do příhraničního Gmündu. Zajímavý pro českou stranu je zejména připravovaný projekt cyklostezky na trase Göpfritz " Slavonice " Litschau " Gmünd.

Vlaková trasa Waidhofen " Slavonice by měla být podle informací Terezy Kuhnové zakonzervovaná, aby mohla být případně někdy obnovená. Příznivci vlaků byli podle ní zklamaní, protože dlouholeté sliby dolnorakouských politiků o obnovení železničního spojení do Čech zůstanou nesplněné.

Navíc nebude vyřešená ani kamionová doprava, kterou chtěli členové sdružení přesunout ze silnic na železnici.
Autor:Stanislava Koblihová

 

Modernizace trati Kostelec " Slavonice začne příští rok

Autor: ČT24 - 7. 6. 2010

Slavonice " Na konci roku 2011 by měla začít modernizace železniční trati z Kostelce u Jihlavy do Slavonic. Rekonstrukce dráhy, která sice každoročně přiláká mnoho turistů, je ale beznadějně pomalá a ve špatném stavu, potrvá zhruba dva roky. Podle informací Správy železniční dopravní cesty by se náklady na úpravy zastaralé železniční tratě měly pohybovat kolem 850 milionů korun.

Trať dostane nové zabezpečovací zařízení, které umožní dálkové ovládání provozu, modernizují se železniční přejezdy. Díky zrušení pomalých jízd přes přejezdy i po dalších úpravách bude možné zvýšit traťovou rychlost a zkrátit dobu cestování. "V současné době probíhá příprava projektové dokumentace stavby," uvedl Tomáš Drvota ze Správy železniční dopravní cesty.

Nástupiště jednotlivých stanic a zastávek budou zvýšena tak, aby bylo nastupování do vlaku pohodlnější. Přibudou i dálkově ovládaná osvětlení, rozhlas a bezpečnostní kamerové systémy.

Trať z Kostelce do Slavonic, která prochází také dalšími historickými městy, Telčí a Dačicemi, je dlouhá 50 kilometrů Kvůli špatnému stavu kolejí a zastaralému zabezpečení trati však vlaky jezdí velmi pomalu a cesta mezi oběma konečnými stanicemi trvá zhruba hodinu a půl.


zpět nahoru